Klubbguide

Tromsø IL innfører nå ordningen med klubbguide.

Annonse:

Å være ny i idretten med alt det fører med seg av regler, tradisjoner og systemer, er ikke alltid like lett. For Tromsø IL er det å kunne kommunisere godt, varmt og effektivt med absolutt alle medlemmer, helt essensielt for å kunne legge til rette for trivsel og god aktivitet. Derfor ønsker vi nå å innføre ordningen med en klubbguide.

En klubbguide fungerer som et bindeledd mellom hver enkelt familie og Tromsø Idrettslag. Erfaringsmessig er språkbarrierer og forståelsen av hvordan norske idrettslag er bygd opp, et hinder for fullgod integrering og mulighet for deltakelse i trening og kamp. Tromsø IL ønsker nå å forbedre denne kommunikasjonen og forståelsen.

En klubbguides oppgaver er som følger:

1. Formidle relevant informasjon fra TIL
  • Hva koster det å være medlem i TIL? (Medlemskontingent, treningsavgift, forsikringer, andre utgifter)
  • Betaling av faktura; mulighet for å dele opp faktura, avtalegiro, forklare innholdet i fakturaen
  • Hva er dugnad? Hvorfor har vi dugnad?
  • Hjelpe medlemmer å bli registrert i «min idrett».
  • Informere om klubbavtalen med Torshov Sport, der spilleren kan kjøpe sko og utsyr til rabatert pris:
    • Fotballsko (uansett merke): 15 %
    • Treningstøy (uansett merke): 15 %
    • Treningstøy fra Select (TILs samarbeidspartner): 20-25 %
  • Informere om støtteordninger fra NAV og flyktningetjenesten.
  • Informere om muligheten for å søke støtte fra klubbens solidaritetsfond.

1. Opprette god kontakt med trener og foreldrekontakt i det aktuelle laget
  • Presentere spiller og familien for treneren.
    • Har spilleren vært aktiv i tidligere?
    • Hvor på banen liker spilleren å spille?
  • Hva er status for spilleren sosialt sett?
    • Kjenner spilleren noen på laget fra før? Hvis ikke, fokuser på å skaffe relasjoner. Trygghet=trivsel.
  • Hvor mange ganger i uken trener de?
  • Hvor og når er treningene?
  • Har laget noen rutiner i forhold til trening? (eks. vannflaske skal være fylt før trening, oppmøte 15 min før trening osv.)
  • Hvilke turneringer skal laget være med på, hva er egenandelen der?
  • Er det behov for at aktuell spiller kan kjøre med noen andre til trening/kamp?
  • Hvilke informasjonskanaler gjelder for dette laget? (Facebook, Spond, mail…)
  • Hvilke dugnader er det rundt dette laget? Trenger familien hjelp til dugnaden (Eks salg av dopapir, lodd, kaker…)
  • Har foreldrene lyst til å ha roller i klubben? (TIL ønsker hele tiden folk som ønsker å bidra rundt de enkelte lag, men også som frivillig i klubben generelt.)

Trenger dere hjelp og bistand ti noe som omhandler klubben, ta gjerne kontakt med oss på [email protected]

(Foreløpig gjelder denne ordningen kun for lagene ved Gyllenborg, men vi jobber med utvidelse til våre andre bydeler etterhvert)

Ønsker du å være klubbguide for Tromsø IL? kontakt oss gjerne på [email protected]

Annonse fra Eliteserien: