Ny stilling ute: En viktig rolle

Tromsø IL er en klubb i stor utvikling og neste steg er å ansette en sportslig administrator. Stillingen er tett knyttet opp mot driften av A-lag og Akademi.

Annonse:

Livet i en Eliteserieklubb pågår dag og kveld, året rundt. Vi er ofte på reise, vi skal sørge for at våre spillere alltid har det bra, vi ønsker kvalitet i alle prosesser og at vi til enhver tid er konkurransedyktig i alle ledd. Sportslig Administrator vil være sentral i dette arbeidet. 

En solid sesong i 2023 ble toppet med bronsemedalje i Eliteserien. Klubben ble også kåret til ‘årets klubb’ i Eliteserien for solid klubbdrift. Vi fylte Romssa Arena med røde og hvite supportere og vi har Norges beste supporterklubb, Forza Tromsø. Det er rett og slett noe unikt med å være en del av verdens nordligste profesjonelle fotballklubb. Det gir kraft til å utvikle og utfordre grensene for hvordan en fotballklubb skal drives. Våre ansatte beskriver en arbeidshverdag som er proppfull av mening og engasjement.  

Vi søker deg som trives i et svært hektisk miljø, er svært strukturert, er proaktiv og mestrer å håndtere ulike oppgaver samtidig. I rollen kommer du ofte til å være den som kommer tettest på våre utøvere og deres ulike utfordringer. Her blir dine menneskelige egenskaper viktig. Du må også like en intensiv hverdag hvor krav til tilgjengelighet er viktig. 

Søknad med CV sendes til sportssjef Lars Petter Kræmer-Andressen: [email protected] 

Du blir en nøkkelperson bak TIL sitt A-lag og akademi gjennom å sy sammen det som ingen ser, men som er utrolig viktig for å få laget til å fungere. I denne jobben lover vi at du får utfordret deg selv. Du kommer til å få et bredt ansvarsområde, og du får muligheten til å utgjøre en forskjell både for enkeltindivider og laget.

Så hva venter du på? Søk i dag.

Flere detaljer om stillingen finner du nedenfor: 

Oppgaver

Hovedoppgaver vil være oppfølging av praktiske ting rundt a-laget og akademiet. Alt fra A-laget sine reiser til det som skal på plass for nye spillere. 

  • Reiseplanlegging, booking og kontroll på reisene til A-lag og Akademi 
  • Kontroll på lover, regler, frister og dokumenter til NFF, UEFA og FIFA 
  • Oversikt og kontroll på kontrakter og avtaler 
  • Oppfølging av A-spillerstall rundt NAV, UDI, Skatteetaten, bank, reiser, leiligheter, biler osv. 
  • Utstyr A-lag og Akademi 
  • Koordinator mellom administrasjon og sport på kampdag 

Kompetansekrav

  • Evne til å jobbe strukturert. 
  • Forståelse for fotballens mekanismer. 
  • Norsk- og engelskspråklig, både skriftlig og muntlig. 
  • Evne til å bygge tillit og relasjoner internt i klubben, men også eksternt. 
  • Samarbeidsorientert med sterke muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner. 
  • Evne til å tenke struktur og å lage rammeverk. 
  • Initiativrik og resultatorientert med evne til å se spillernes og klubbens behov. 
  • Viktigst av alt: Mye energi og arbeidsglede.  

Vi kan tilby

  • En organisasjon i vekst og med høye ambisjoner på vegne av spillere, medlemmer, by og region. 
  • Stilling i en fotballklubb som er viktig for titusenvis av mennesker, og som forvalter en av Nord-Norges sterkeste merkevarer. 
  • Stort spillerom for å påvirke og sette sitt stempel på utviklingen av klubben 
  • En trivelig og inkluderende organisasjon. 
  • I all vår virksomhet vektlegges økonomisk, sosial og miljømessig bærekraft 
  • Stillingen rapporterer til sportssjef. 

Er det du som får jobben får du også tilgang til mange lokale fordeler og ikke minst så får du jobbe sammen med nettverket, Norsk Toppfotball, og her vil du lære utrolig mye fra kjente og dyktige mennesker fra hele landet 

Søknadsfrist: Snarest og senest 09.02.24. 
Kandidater blir kontaktet fortløpende. 

Kontaktperson er sportssjef Lars Petter Kræmer-Andressen, og søknad med CV sendes til: [email protected]  / + 47 984 87 852 

Annonse fra Eliteserien: