Langtidsavtale med Telenor

TIL har inngått en treårsavtale med telegiganten Telenor som gjør at de er av de største og viktigste samarbeidspartnerne til klubben.

Avtalen gjelder for inneværende år, samt 2018 og 2019.

-  Det er veldig viktig for oss å få en så stor nasjonal samarbeidspartner på plass. Den nye avtalen med Telenor er på tre år og det betyr mye for oss at de viser oss en så stor tillit. Lengden gir oss også forutsigbarhet i samarbeidet både i økonomi og innhold. Verdien i avtalen er konfidensiell, men den er en av de største avtalene vi har i klubben, sier markedsdirektør i TIL, Trond-Steinar Albertsen.

- For oss et det utrolig viktig å ha med en så stor nasjonal parter, for når Telenor kan legitimere at de vil samarbeide med oss, så kan det åpne opp for andre store aktører. Vi har en sterk lokal forankring, som er veldig viktig for oss, men det er ikke så mange store nasjonale aktører som har de pengekreftene lokalt som det Telenor har og de mulighetene som selskapet ser det gir, legger han til.

Mange likheter

Det er ikke tilfeldig at Telenor ønsker å spille på lag med TIL.

Annonse:
- I Telenor har vi sett etter de mest sentrale og interessante objektene å samarbeide med i flere landsdeler. Vi har hatt et godt samarbeid med TIL i mange år og ønsket å fortsette og utvikle det videre, sier regiondirektør i Telenor, Kjetil Robertsen. 

- Vi har tre nasjonale samarbeidsavtaler som er TIL, Rosenborg og Start. Så vi er godt plassert utover i Norge. Vi syns det er stas å være en partner til TIL og så syns vi det er hyggelig at de står for mange av de samme verdiene som oss med stolthet, lagånd og redelig spill. Direkte oversatt i vår verden er det mye likheter med det vi står for i Telenor og det gjør at et slikt samarbeid blir enda mer spennende, legger han til.

- Telenor viser seg frem på mange flater gjennom idretten og at vi er en av tre norske toppklubber betyr veldig mye for oss, sier Albertsen.

Samfunnsengasjement

Telenor ønsker å bidra til idretten på regionalt nivå også.

- Vi har mange sentrale avtaler, men også noen regionale, fordi vi mener det er viktig å være til stede der også. På den måten kan vi bidra tilbake til samfunnet der kundene er er med å støtte oss. TIL engasjerer veldig mange i store deler av Nord-Norge og kanskje også i resten av Norge, sier Robertsen. 

- Telenor støtter TIL og Arctic Race of Norway, som kanskje er to av de sterkeste merkevarene i Nord-Norge, og vi håper at det skal gi positivt omdømme og at kundene blir positive til å støtte opp om ting de også liker, legger han til. 

I TIL er de også med på et samfunnsengasjement. 

- Vi har i 10-12 år samarbeidet med Telenor gjennom diverse markedskonsepter og har i tillegg de siste årene sammen gjennomført skolefritidsordningen Telenor Xtra til alles tilfredsstillelse., sier Albertsen.

- Vi har også fokus på barneidrett og når vi få det i TIL, så er det en flott bonus for oss, sier Robertsen. 

Annonse: