- Identifiserer oss med TIL

I over to tiår har Bakehuset Nord-Norge samarbeidet tett med TIL. Nå har de takket ja til en ny avtale.

Bakehuset Nord-Norge er en del av draktlauget og Proff i Nord, og de skal fortsatt produsere TIL-brødet. 

Det var aldri noe tvil om at bedriften skulle bli med også neste år. 

- Helt fra Asbjørn Hansen var eier har vi vært en samarbeidspartner med TIL. Det skriv seg tilbake til 90-tallet. Vi har en lang historie sammen og vært med dem opp og ned i alle sammenhenger. Og det spøkte litt i år også, men vi hadde vært med uansett om klubben hadde rykket ned, sier administrerende direktør i Bakehuset Nord-Norge, Inge Forsaa. 

- Vi er veldig glad for å skrive en avtale med en klubb på øverste nivå, legger han til.

 - Lik profil

Både TIL og Bakehuset Nord-Norge er opptatt av å skape gode relasjoner ute i landsdelen. TIL vil være en klubb hvor talenter fra Nord-Norge kan få muligheten og Bakehuset Nord-Norge har en profil som matcher klubben.

- Tromsø IL har blitt en del av den identiteten vi har. Det er også med på underbygge vår lokale tilhørighet, sier Forsaa.

Annonse:
- Det er enkelt å assosiere seg med TIL. Vi er opptatt av lokal patriotisme og vi er til stede i store deler av landsdelen og det er i høyeste grad også TIL. Vi har en lik profil og samme markedet som TIL, for vi er til stede tre steder i Finnmark, vi er her i byen, indre Troms, Svolvær og Svalbard. Vi er opptatt av lokale tradisjoner og har lokale folk, men også vi krydrer med utenlandske "spillere", sier Kjetil Myrbakk i Bakehuset Nord-Norge.

- Vi er nordnorsk eid, vi har nordnorsk forankring og er en nordnorsk virksomhet og derfor er det viktig at Tromsø IL utvikler spillerne på egen kjøl. Det skal ikke være en showbiz hvor man skaffe seg de beste spillerne fra alle mulige hold, for å vinne, sier Forsaa. 

- Spiller hverandre gode

Tromsø IL setter stor pris på den lojaliteten som Bakehuset Nord-Norge har vist i mange år. 

- Vi syns det er viktig å gå i takt. Bakehuset Nord-Norge har lang tradisjon i Tromsø, TIL har lang historie i byen, vi deler tanker og spiller hverandre gode. Det er utrolig godt å ha de med videre på laget, sier markedsdirektør i TIL, Trond Steinar Albertsen. 

- TIL-brødet har også vært en viktig del av samarbeidet, som også har gitt gode inntekter til klubben. Det brødet har vært med hele veien og det viser hvor sterkt samarbeidet er. Det viser at det er mulig å samarbeidet på forskjellige vis i tillegg til nettverksbygging, hospitality og det å være en draktsponsor, legger han til. 

Annonse fra Eliteserien: