Fornyer kraftfullt samarbeid

Det er nesten en selvfølge at TIL og Ishavskraft skrev ny samarbeidsavtale med tanke på at TILs nye slogan er "Kraft i fra nord" mens Ishavskraft selger "Kraft fra naturen".

Strategisk har de to samarbeidspartnerne de samme ambisjonene. Målet er å være sterke på "hjemmebane", plukke poeng på "bortebane" og gjennom dette skape resultater som både supportere, samfunnet rundt oss og partnerne selv kan være stolte av.

Ishavskraft eies av folket i Troms og har gjennom 20 år vokst til å bli en av de største strømleverandørene i Norge. Med andre ord - de spiller i eliteserien.

- Vi liker tanken på at man skal kunne være sterke nasjonalt med mest mulig lokale ressurser. Vi deltar hver dag i konkurranser om kunder, både private, bedrifter og offentlige virksomheter. Vi vinner noen, vi taper noen. Uansett kjemper vi videre i hver en kamp og er sikker på at vi plasserer oss høyt oppe på tabellen med kraft fra naturen, sier administrerende direktør i Ishavskraft, Stig A. Hanssen.

- Både TIL og vi er heldige som av og til får tak i spisskompetanse utenifra. Det er med å heve nivået på prestasjonene våre både på trening og i konkurranse, legger han til med et smil.

- Ekstremt profesjonelle

TIL har flere ganger levert sterke resultater på Alfheim, noe som har bidratt til bedre resultater på fremmed gress og som da i neste omgang har gitt klubben muligheten til å måle krefter ute i Europa.

Dette kjenner Ishavskraft seg veldig igjen i.

- Det er kanskje en ting folk ikke tenker på, men vi har mange virksomheter i Nord-Norge, som er ekstremt profesjonelle og som har et internasjonalt marked. De stiller krav til oss som gjør at vi må forbedre og fornye oss hele tiden. Dette har igjen ført til at vi får levere ren konkurransekraft til store nasjonale og nordiske aktører og ikke minst til Alfheim, sier Hanssen.

-  Utrolig viktig

TIL er veldig glad for å ha Ishavskraft fortsatt med på laget.

- Vi har hatt et langt og godt samarbeid både med Ishavskraft og morselskapet Troms Kraft. Vi er stolt over å skrive en ny avtale med en stor aktør som er så klar på hvor god de ønsker å bli både i Nord-Norge og på utebane. De er med oss både på topp og bredde og det er utrolig viktig, sier markedsdirektør i TIL, Trond Steinar Albertsen.

- Vi som klubb er opptatt av at vi kan assosiere oss med bedrifter som har sunne og gode verdier. Vi er samstemt med de verdiene som Ishavskraft har. Vi representerer også de bedriftene og omdømmet deres når vi har dem på våre drakter, derfor er det viktig å fremstå profesjonelt, legger han til.

Stolt

TILs bidragsytere, store som små, skal være med på å løfte klubben sportslig i fremtiden. Ishavskraft er en av aktørene i Draktlauget. 

- Dersom vi kan bidra til å at TIL lykkes, så er det flott, med tanke på den verdien klubben gir folk. Prestasjonene TIL sto for i høst er inspirerende for bedrifter som oss. Høy kvalitet og hardt arbeid både på trening og i kamp gir resultater til slutt, sier Ishavskraft-sjefen.

- Akkurat som TIL, så er også vi stolt over landsdelen vår. For å styrke den stoltheten må vi kunne stå litt i lag, hjelpe og heie på hverandre. Det er ofte både mer spennende og utviklende å stå med et partnerskap enn et kunde-leverandør-forhold.

Annonse:
Ishavskraft er veldig synlig på drakten ved å ha sin logo på toppen av ryggen.

- Vi er veldig fornøyd med eksponeringen vi får nasjonalt med logoen på ryggen til A-laget, men vi er nesten like begeistret for arbeidet som gjøres i yngres avdeling. Ishavskraft sponser aktivitet spesielt rettet mot barn og unge, både i Finnmark og Troms. Vi gleder oss stort over talenter fra Tromsø, Øksfjord og Vadsø som viser vei for andre og tar stegene opp i eliteserien. Men mest av alt heier vi på alle ildsjelene i bygd og by, som skaper den nødvendige aktiviteten lokalt. Så takk til dere alle, sier Hanssen

Som ikke kan få sagt en ting klart nok:

- Skal vi lykkes, så må vi som TIL, være sterk hjemme og levere gode prestasjoner til en fantastisk supportergjeng. Vi er Nord-Norges største og en av landets største strømleverandører. Det er på hjemmebane vi henter krafta som gjør at vi lykkes i andre markeder.

Annonse fra Eliteserien: